Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 2 juni 2013

Fest och häst: En helg som bäst!

"Akta dig a-akta dig, akta dig, akta dig. Akta dig a-akta dig,  akta akta dig".
(Lilla E har tagit fram kärnan i Lilla snigel).

Vi hade en riktigt bra dag igår, jag och lillsmulan! Det var varmt och soligt så vi tog en liten sommarpromenad och kikade på hästar, hönor, tuppar och en kanin. Tur att dessa djur bor nära, för det tar en halv dag att gå ett par hundra meter med lilla E. Ni förstår, det finns väldigt mycket att titta på längs vägen, såsom grässtrån, kottar, hästbajs och stenar. Tur att vi hade med oss en hink för vi hittade massvis med värdefulla skatter!
En intressant varelse på andra sidan staketet.

Vilka skatter! tur vi hade en hink med oss att samla dessa värdefulla ting i!
I fredags blev jag överraskad av mina vänner som hade fixat en fest där allt var rosa (jag älskar rosa!). Jag fick även en rosa hatt med fluff och blinkande bling samt rosa glitter-solbrillor att ha på mig. Nu kan jag äntligen klä mig som en riktig pimp! Tillsammans med min rosa kappa och en käpp kan jag överglänsa Snoop Dogg då han spelar Huggy Bear i Starsky and Hutch! Yesss!!
En fest i rosa! Det är kärlek det!
 Jag är med andra ord väldigt nöjd med min helg! Ikväll ska vi dessutom äta hos svärmor som även hon har fyllt år! Schväggan med man ska också dit så helgen fortsätter att vara trivsam! Ibland är det bara så mysigt att vara jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar