Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 8 juni 2013

Konstigt väder men ändå bra

Konstigt väder idag. Ena stunden grå himmel, nästa stund strålande sol. Ungefär som mitt humör kan vara ibland...

Mestadels har det dock varit fint väder och jag har tillsammans med lilla E varit ute och njutit av det. Vi har matat hästarna med samma gräs som växer i deras hage och de har artigt tagit emot det och sagt "namm!". Sen har vi gått en långpromenad... Eller: jag har gått,  hon har sovit gott (lägg här märke till ordvitsen som kan gå obemärkt förbi då orden ej stavas lika... lägger in en paus för att ni ska kunna höja på ögonbrynen och tycka att jag är tråkig, alternativt säga "aah!" [...paus...]).
Jag älskar att promenera i detta landskap!
Sen har lillsmulan fått åka traktor med sin pappa. Det bästa med det är att få trycka på tutan. Även då hon kör med sin spark-bil låter det "tut tut!" om något är i vägen. Sen blir de grejer som står/ligger kvar överkörda. De fick ju en varning, liksom.

En trivsam dag, med andra ord! Nu drog C iväg för att partaja på en båt (?) och jag har planer på att äta choklad,  glass och melon till Tangled. Så mysigt jag ska ha! Ska samtidigt hålla utkik på Facebook och se om det dyker upp någon "I'm on a boat"-bild som jag kan fnissa lite åt.
Frusna kulor och schyssta meloner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar