Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 13 oktober 2013

Hett temperament


Jag är ett hav av känslor, brusande och svallande, på gott och på ont. Det positiva är att jag har kapacitet att känna ett enormt lyckorus och fyllas av gigantisk kärlek som gör mig hög på livet... Det negativa är att även sämresortens känslor kan storma upp inombords. Ett hett temperament kan vara lite jobbigt ibland. Det händer att det ställer till det lite för en...

 














Jag försöker verkligen jobba på det här med att andas och räkna till tio innan jag låter humöret ta över. Det är ju så onödigt att hetsa upp sig över småsaker och faktum är att det är fasligt mycket mer ansträngande att vara arg än att vara glad. Men det är svårt ibland... Det är jättesvårt ibland; särskilt då man ligger minus på sömnkontot och känner sig allmänt stressad över sin livssituation (ge mig ett jobb och/eller en inkomst, tack!). Men det första steget är att vara medveten om problemet och att försöka få till en förändring. Jag är övertygad om att jag ska lyckas med detta jag-projekt och ni ska få se att jag, efter att ha låtit känslorna styra mig i 30 år, ska lyckas få bukt på det hela och segla lugnt på den känslomässiga oceanen i fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar