Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 4 maj 2014

Impuls-inköp nr. 343

Impulsivitet.

Det är bra ibland, men vissa gånger är det inte så jättebra.

Som då man tänker att det vore kul för barnet med ett lektorn på gården och beställer ett på nätet.

-För att sedan upptäcka att man beställt ett komplett gör-det-själv-paket... Där man alltså måste såga till alla delar samt borra alla hål. Ett litet projekt, med andra ord.

Det är inte det, att jag inte tror att jag klarar av jobbet, men vi har väldigt mycket annat som ska sågas, spikas och målas. Som exempelvis panel på huset. Det kanske borde vara prio ett. Typ. Sen har vi lite annat småfix som ska göras, som exempelvis fyllning av bakgården och anläggning av gräsmatta... Och plattläggning... Och så var det det där med plantering av nytt äppelträd... Och så 20 meter kantsten längs med infarten... Och så ska vi plantera en häck på ca 30 meter.

Lite småfix, alltså.

Nämnde jag att jag inte kommer att ha någon semester i sommar? Och ni minns kanske att jag jobbar en del helger?

Så... Det här med impulsivitet är inte alltid så bra. Men det blir mer jobb, iallafall. Så vi behöver inte känna att vi måste vara sysslolösa på vår fritid.

Hurraa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar