Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 17 september 2014

Ledig och så

Hösten! Jag gillar den! Iallafall den här delen av den, då det fortfarande är en behaglig temperatur ute och naturen skiftar i olika varma nyanser.

Idag har jag varit ledig. Jag och lilla E har passat på att njuta av septembervädret genom att leka i lekparken. En av oss tyckte att det var superkul att kasta upp en massa löv, så att det blev en massa skräp i håret, som i princip är omöjligt att få bort. Lilla E tyckte också att det var rätt kul, men lyckades kasta dem framför sig istället. Hon är smart.

C har åkt på en liten Sverigeturné med bandet och kommer att vara borta några dagar. Jag hoppas att de får mycket publik på spelningarna och att de öser arslena av sig på scenen. Det brukar inte vara ett problem (förutom den där gången då de spelade på en liten restaurang och C höll på att peta ut ögat på en dinerande pensionär varje gång han skulle byta ackord). Ikväll spelar de i självaste huvudstaden, Estockholmo. "Brake a leg!", skulle jag säga om jag var engelsman... Ibland känns det bra att inte vara engelsman, för i min värld är det inte särskilt tursamt att bryta benet... Fast vad vet jag? Man kanske får värsta coola gipsningen i England, som får alla ungdomar att snegla avundsjukt på kompisen som lyckats ha sådan tur med fallet nerför trappan, att det resulterade i ett klockrent benbrott?

Wow! Rainbow-coloured plaster with stardust sprinkles!! -Daaad! Can you pleease run me over with the car again??!!

Hur som helst, så hoppas jag att det går bra för grabbarna! Själv ska jag göra mitt bästa för att lägga mig lite tidigare, så att jag pallar med lilla E:s tempo på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar