Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 9 december 2013

Rådjursspår?

Jag var ute på en joggingtur. Det var jobbigt (har haft otur med en efterhängsen förkylning med halsont, så jag har hållit mig borta från joggingstråken ett tag), men ack! Så uppfriskande och härligt! Skogen är så vacker med snötäckta grenar och luften är fylld av stora dalande snöflingor! Äntligen kanske vintern har kommit för att stanna! *Hoppas!*

Det finns rådjur i skogen och i nyfallen snö brukar man se deras spår. Det tycker jag är mysigt! Men kan ni tänka er så förvånad jag blev då jag upptäckte rådjursspår inomhus också?! Brunröda spår av små klövar var det i alla rum jag hade vistats i efter turen. Det var mycket märkligt. Då slog det mig att det kanske inte var rådjursspår, utan renspår. Tomten!!

Efter att ha funderat lite på saken och ropat "Dancer, Prancer... Rudolf?" utan svar, så tog jag en kik under mina sockar. Det visade sig att rådjuret/renen var jag. Jag hade visst fått skavsår mellan två tår och lämnat blodiga tå-spår efter mig.

Nu blir det skurning av golv, vilket det ändå är hög tid för... Men jag måste erkänna att jag känner mig lite besviken över att det inte var jultomten som hade varit här med sitt ekipage. Ett tag där hann jag ju hoppas på att han skulle ha anlänt med den julklapp jag har önskat mig så intensivt: Ett jobb. Men det är ju trots allt ett tag kvar fram till julafton, så jag har förtröstan.

Vixen..? Blitzen..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar