Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 17 december 2013

Underbart!

Inatt har lilla E kört med sömntortyr. Hon föreslog att det skulle vara morgon klockan 03:00, eftersom hon ändå inte kunde sova utan att väcka oss med sparkar och skrik. Då hennes förslag inte togs emot med de förtjusta applåder hon förväntat sig,  så såg hon det som ett lämpligt straff att bråka och göra uppror i en halvtimme. Sedan somnade hon om för att kunna vakna klockan 05:45. Underbart!

För denna typ av natt krävs ett stort antal kaffekoppar. Jag tog med mig en sådan till hennes rum då vi skulle leka lite efter frukosten. Sedan blev jag kissnödig (en naturlig följd av alla koppar). Jag ställde kaffekoppen på en relativt hög möbel i hennes rum och sprang iväg. Under denna lilla stund hade hon förstås hunnit hälla (det ljumna) kaffet i sängen,  på mattan och över sig själv. Underbart!

Jo... Det for förstås igenom till påslakan och täcke... Nämnde jag att jag bytte sängkläder igår..? Underbart!


Det som imponerade mig mest var att hon hade lyckats ställa tillbaka koppen efteråt.
Iallafall, så var det tur i oturen att kaffet inte var varmt! Jag har lärt mig att jag ska ta med mig koppen hädanefter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar