Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 31 mars 2014

Icke beviljad semester

Mitt tålamod har åkt på semester tillsammans med mitt minne och mitt goda humör. Jag misstänker att de för tillfället befinner sig vid en nattklubb någonstans i ett varmare land. Tålamodet har säkerligen tagit en shot för mycket och blivit utslängd från stället på grund av olämpligt beteende. Minnet har troligtvis gått vilse på toaletten och virat in sig i toapapper för att hålla sig varm där den sitter snyftandes i ett hörn med ett anteckningsblock fullt av frågetecken. Mitt goda humör sitter förmodligen i baren och berättar sitt livs historia för bartendern, som serverar drinkar ända tills den upptäcker att mitt goda humör tror att kramar är ett fullgott betalningsmedel.

Jag hoppas de lär sig att det här med oannonserad semester inte alltid är en god idé och att de återvänder snart med slokande öron och dåligt samvete, beredda att arbeta extra bra för att gottgöra sina synder.

Till dess är det bara att försöka bita ihop och göra det bästa av situationen.

Det är inte så enkelt och lilla E gör sitt bästa för att inte hjälpa till. Hon gör allt hon kan för att visa att hon ger fan i auktoriteter och förespråkar total anarki. Hon är för det här med att demonstrera genom handling, istället för att stå med plakat på torget. Hennes sätt är mycket effektivare, måste jag erkänna. Poängen blir så tydlig.

Kanske borde tipsa vissa fackförbund om henne inför kommande förhandlingar..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar