Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 9 juli 2013

Tisdag

Sedan jag slutade snusa har jag skaffat mig lite extra vaddering runt kroppen. Det kan ju vara bra att ha då det är vinter och kallt och man missat att ta på sig täckbyxor fast man borde ha förstått bättre... Men det är ju inte vinter nu, så jag har inget behov av mina extrakilon för tillfället. Så nu ska jag säga NEJ till godis, glass och kakor! Iallafall om det inte är lördag (för min mamma har sagt att man får äta godis på lördagar och hon vet typ allt i hela världen, så det måste vara sant att man får det!)

På tal om att det inte är vinter nu: Vilken härlig sommarhelg det har varit! Jag älskar verkligen denna årstid! Och lilla E har varit på sådant fantastiskt humör hela helgen! Idag var hon dock inte alls nöjd med mig då jag kom hem. "Nä-ä, mamma!" utropade hon och gjorde"talk to the hand-gesten" då jag försökte snåla till mig en kram eller puss. Troligtvis ville hon ge mig fan för att jag varit borta hela dagen... Suck! Det är inte lätt att vara mamma alla gånger. Längtar till nästa helg!
Sommar, sommar, sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar