Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 24 juli 2013

Välkommen tillbaka!

Alla som vaknat klockan 05:20 och börjat dagen med en 4,7 km joggingtur, räck upp en hand! (Min hand är uppe nu, ifall ni undrar). Fördelen med att den lilla huliganen här hemma anser att sömn är ett onödigt påfund är att man får sig upp i tid (nackdelen är att de som tycker att sömn är ett underbart påfund inte får vara med i omröstningen om dygnets format).

Jag är iallafall väldigt nöjd över att jag hunnit vara ute idag. 16 grader kl. 05:30 vittnar om att sommaren har kommit tillbaka från sin semester (alla behöver ju lite semester, så det är helt okej att den tog lite time out). Nu sitter jag ute och njuter av sol och mat vid älven.

Igår var jag ute på vift och gjorde hembesök på landsbygden. Det var inte alls så dumt att glida runt på grusvägar längs med böljande åkrar och glittrande sjöar.
Jag vill nu högaktligen ta tillfället i akt och hälsa sommaren välkommen tillbaka. Så otroligt trevligt att vi får fler varma dagar, oavsett om vi kan njuta av dem en timme under lunchen eller hela dagen!
Gårdagens lunch-vy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar