Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 28 juli 2013

Tummen upp för vaxning... Eller så int.

Det är ju inte alltid lätt att vara tjej... Speciellt inte ifall man råkar vara en tidsoptimist och klant. Då kan det bli tokigt ibland... Som igår. Jag hade begränsat med tid (för ovanlighetens skull) inför den inbokade middagen ute på O'Leary's. Vad gör jag då? Jo, jag bestämmer mig för att tvärvaxa bikinilinjen (för detta har jag väldigt sällan tid för, så jag tänkte "nu eller aldrig", och det var dags, om man säger så). Så jag snabbmicrade vaxet, som råkade bli lite för varmt (som alltid) och då jag skulle röra om det för att få det till att svalna (med lätt stressade rörelser) så skvätte det upp över min tumme.

AAJJJ-Ö!!!

Över-upphettat vax: Inte så skönt att få på tummen.

Jag är inte den där typen som tycker att det är spännande att droppa stearin och skit på huden, så det var en ytterst obekväm upplevelse. Sedan, när jag väl fått det att svalna en aning (fast självklart inte tillräckligt), så satte jag igång och bredde ut det på ställen vi inte behöver nämna närmare här. Då tiden kom och vaxet rimligen borde ha stelnat (det är ett sånt där vax som man drar av då det stelnat, utan några remsor), så upptäcker jag till min fasa att det är något fel på formulan i denna burk. Det går inte att dra bort som det brukar, för det stelnar inte till ordentligt.

AWESOME!!!

Vad gör man då? Man provar skölja  med kallvatten först, för att det ska stelna.

BRRR!!!

Sen testar man att dra bort det igen... Nope. Nu har det stelnat för mycket, så det är bara att klösa bort små bitar av vaxet åt gången... Om det var en angenäm upplevelse? -Nej. Till sist fick jag skrubba bort resterna med hjälp av barnolja och en skrubb-handske. På förpackningens varningstext står det förstås att man inte ska gå tillväga på detta sätt, men vad ska man göra? Nu kan man ju fråga sig ifall jag tycker att det är värt att vaxa... Det kan jag inte påstå att jag tycker... Men man får ju en chans att ha rosa plåster med prinsessor på iallafall...



Om man har fått aj-aj på tummen får man ha rosa prinsess-plåster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar