Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 10 februari 2014

Flexibel SOPJOBA av rang

Jag lägger upp scheman för 3 personer, samordnar barnomsorg, håller koll på fem olika arbetsplatsers arbetsrutiner under två olika avdelningar, tar emot bokningar under dygnets alla timmar och skriver fem tidrapporter varje månad. Däremellan arbetar jag dagtid, kvällstid, nattetid och helger. I veckan ska jag arbeta 32 timmar i sträck på ett ställe (och fler pass; 9, 14 och 22 timmar, på olika ställen, efter det). Jag är ständigt förberedd på förändringar i min tillvaro. All min lediga tid har jag jour och kan bli utringd när som helst under dygnet.

Resten av tiden försöker jag vara en bra mamma och fru, planera veckohandling, tvätta och städa (eller, okej: Städningen har blivit lite eftersatt... Det blir ändå stökigt direkt, eftersom det där med att vara mamma i mitt fall innefattar att ha en liten tvåbent tornado som virvlar runt i huset varje dag).
Detta är jag: En multitasking supermaschine som fixar vad som helst (nästan, iallafall), men på mitt CV står det "timvikarie".

Hur ska arbetsgivare som annonserar om heltidstjänster förstå att jag är en supermaskin om det bara står "timvikarie"? Jag funderar på att skriva att jag för tillfället arbetar som "flexibel samordningsplanerarjourhavandebehandlingsassistent av rang" istället. Undrar om de förstår vad jag menar då..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar