Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 17 februari 2014

Norrmejeriers humor

Men alltså! Seriöst, Norrmejerier?! Är det en del av ett avancerat practical joke, det här med mjölk- och filpaketen?

Jag har tidigare berättat om vilka bryderier jag har haft med filmjölken och mellanmjölken här hemma. Nu har jag löst problemet med att switcha till Norrskensfil (ekologiskt, dessutom! Bara vinster!). Jag har känt mig lite av ett geni varje morgon, då jag efter detta ofattbart smarta byte har lyckats låta bli att hälla fil i mitt morgonkaffe...

Nu har jag dock börjat jobba journätter på ett ställe som av någon anledning anser att lättprodukter är grymma grejer... Och vad tror ni händer då jag, med längtansfull blick bakom kisande ögonlock,  häller upp en kopp rykande färskt kaffe i morgonens viktigaste (dvs första) köpp?

Jo, fil. Fil och kaffe united again!

Vilket antiklimax!

Varför?

*Händer upp mot skyn*

Vaarföör?!

Jag är inte den sortens person som uppskattar practical jokes. Särskilt inte på morgonen. I synnerhet inte då det kommer till kaffe.

"Hehe! Det här kommer att bli årtiondets practical joke!" Kul, Norrmejerier. Jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar