Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 25 februari 2014

Sömnkarate

Att jag aldrig lär mig!

Jag jobbar ofta kvällspass och kommer hem då C och lilla E har lagt sig för att sussa. Efter att ha suttit uppe och varvat ner ett tag, lägger jag mig bredvid dem (den lilla blöjbyxan har vid det laget redan hunnit vakna och byta säng).

Då läser jag ett tag och innan jag släcker lyset tittar jag en stund på min lilla familj och känner mig tacksam. Sedan släcker jag och lägger en hand på den lilla varelsen som snuttar på sin kanin... Så mysigt... *Slafs!* En surtrasedoftande sak dräms i ansiktet på mig. Urk! Jag lyfter bort den blöta snuttekaninen och snusar på den lilla varelsens hår medan jag lyssnar på sovande andetag. *Pow!* *Paff!* En armbåge mitt på näsan följs av ett knä i magen. Ouch! Samma sak varje gång.

Att jag aldrig lär mig: Vid sänggående; Ta på skyddsutrustning, alternativt vänd ryggen mot liten blöjklädd karatekid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar