Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 26 maj 2013

BF

Inatt har lilla E för första gången sovit utan någon av oss i närheten. Igår eftermiddag kände vi att det var dags att få sova en hel natt och känna lugnet en morgon, så vi skjutsade henne till farmor för övernattning. Då kan man ju undra vad vi gjorde på kvällen, då vi hade huset för oss själva en hel natt...

Tog vi en barrunda och dansade på köksbordet efteråt (för man får ju inte vara på bordet i vanliga fall)? Eller spenderade vi hela kvällen i sängen med choklad-doppade jordgubbar och tända ljus? Eller hade vi röjarfest hemma med stans alla partydjur inbjudna?

-Nej, faktiskt inget av dessa alternativ blev det. Vi spenderade kvällen med något så spännande som att jobba tillsammans ute på gården. Tro det eller ej, men det var något mycket speciellt! För annars har vi inte tid att göra sådant tillsammans, då en av oss alltid måste hålla koll på lilla E. Så medan solen gick ner, med doften av blommande hägg omkring oss och svalor flygande ovanför oss, krattade vi och grävde i harmoni med varandra. Så nu är vi ett steg närmare gräsmatta och uteplats. Det är bättre än choklad-doppade jordgubbar just nu!

Sa jag förresten att jag hade knytkalas igår för familjen? Nähä... Jamen jag hade det iallafall! Och jag fick fina presenter! Bland annat fick jag ett äppelträd och det ska jag plantera här ute idag! Jippiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar