Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 28 maj 2013

Fönster till nya världar

En gammal lada vid lilla E:s dagis ramar in det bakomliggande landskapet som en levande tavla. Jag blir så sugen på att klättra genom fönstret för att se om jag kommer till en annan värld... Men det vore rätt trist (och pinsamt att förklara) om jag råkade riva sönder något under denna eskapad (och med tanke på ladans skick är det ganska troligt att jag skulle det) så jag har tyglat min nyfikenhet hittills.

Fönster till en annan dimension?
På tal om fönster till nya världar: Lilla E har börjat sova mellan oss i vår säng då hon vaknar på natten (det har hon vägrat förr)! Vi behöver alltså inte längre campa på en madrass i hennes rum varje natt! Det här är nästan större än... (Här ville jag klämma in en vitsig kommentar, men jag kunde inte komma på något. Det enda som ploppade upp var "större än färg-TV", och det är ju inte alls vitsigt). Större än stort: Väldigt stort, helt enkelt! Nu sover vi bättre, slipper få ryggont och mysfaktorn är superhög!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar