Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 8 maj 2013

Ny kaffe-epok!

Jag tycker att det är gott med perkulatorkaffe och gillar den lite gammelmodiga känslan med det hela. Nu har jag dock ledsnat på våra perkulatorer! Den ena av dem är svår att rengöra och den andra (som också är svår att rengöra, för den är trots allt en perkulator) har en identitetskris. Den tror ibland att den är en tekokare och brygger, trots massiva lass av kaffepulver, en blaskig te-liknande brygd. Eftersom vi gillar mer trögflytande kaffe och inte trivs med att måsta brygga två gånger i rad, så har vi nu införskaffat en bryggare!
Det blev ett hallelujah-moment då jag insåg hur busigt enkelt det är att brygga med den här!
Jag har hunnit brygga med den två gånger (köptes igår) och jag måste säga att det känns lyxigt värre! Att fixa morgonsilen... Jag menar koppen, har aldrig varit enklare! Det smakar inte fullt så gott som perka-drycken (då den väl gör kaffe), men det är helt klart värt att vänja sig!

Så perkulatorerna får nu reda ut sina bekymmer i nån vrå nånstans (de kan få komma fram då vi får storbesök, ifall de sköter sig) medan vi njuter av kaffe som inte är te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar