Min vardag i norr

Min vardag i norr

fredag 3 maj 2013

Operamiddag

Min fina mamma fyller år idag och syrran bjöd hem henne (pappa är bortrest) och oss på middag. Ett jättetrevligt initiativ tycker jag! Dock blir det inte alltid som man tänkt...

Lilla E tyckte av någon anledning att det var en perfekt kväll för lite skrik och gråt, och då hon ändå hade värmt upp stämbanden passade hon på att vråla lite också. Allt detta skulle göras just då vi andra gärna hade njutit av den goda maten och sällskapet.

Det slutade med att två stressade föräldrar tryckte i sig maten utan att tugga, packade ner efterrätten i en påse och åkte hem med den lilla operasångerskan. Nu ligger hon och sover i sin säng och jag andas ut och njuter av doggy bag-efterrätten (kladdkakemuffins).

Hur som helst så var det trevligt att bli bjuden på mat en fredag kväll och att träffa mina nära och kära en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar