Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 4 maj 2013

Lördagskaffe och shoppingdemonen

Lördagskaffet får gärna vara lite lyxigare än vardagskaffet! Därför är det perfekt om man har kvar vispgrädde från gårdagens efterrätts-smaskande! Mmm!
 Efter att ha njutit några koppar av denna kombination drog jag med syrran på stan och strosade på lite (bland annat köpte vi en present åt mamma som fyllde år igår, men schh! Säg inget till henne om saken!). Jag är inte så ofta på stan nu för tiden. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är lite av en pain. Det är som jobbigt och lite svettigt och tar sån tid... Men det är så klart trevligt att träffa syrran en stund!

Sen har jag en dålig ovana att komma hem med tusen grejer trots att jag bara skulle handla en bit snöre eller nåt. Idag hade jag väldigt svårt att säga till shoppingdemonen på axeln att dra dit den kom från.
"En sån, å en sån... Å så en sån..." sa den där den satt på min axel och pekade åt höger å vänster. Åt kakor gjorde den också, bara för att få mig att tappa fokus ännu mer (den vet att jag älskar kakor). Två gånger gav jag med mig och köpte två tunna skjortor att ha på sommaren och en liten väckarklocka att ha på sängbordet (49:- på Åhléns). Jätteliten och söt är den, men tickar som en stor... Så vi får se om den kommer att få bo kvar på sängbordet...
Pytteliten väckarklocka! Kan man säga nej till nåt så gulligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar