Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 4 november 2013

Halloweenfest med helloween-baksmälla och dagen efter dagen efter

I lördags var det halloween-fest hos syrran och J. De hade fixat bra stämning med spöken, spindelväv, ljus och pumpor med mera. Två gravar hade de till och med ordnat på gården, så jag var riktigt imponerad! Riktigt trevligt var det, men igår... Ja, igår var det mindre trevligt! Jag tog det lugnt med wiine och slutade dricka innan halv tolv. Ändå resulterade min lätta salongsberusning i en baksmälla i riktig halloween-anda. Jag var en mix av zombie och vandrande vålnad under gårdagen. Nästa gång är det jag som kör, kan jag säga! Det blir nog en allt för stor chock för min stackars orutinerade lever att hantera mer än ett vinglas per dygn... För att illustrera hur det kändes har jag ritat en fin bild:
 
Jag dagen efter halloweenfest
Idag var jag tillbaka till mitt normala jag och det blev öppna förskolan efter vanliga förskolan. Det kan vara kul med lite aktivitet för lilla E, tänkte jag... Och aktivitet blev det även för mamman, som hade svårt att hinna med i svängarna då lillsmulan sprang från det ena rummet till det andra. Ett tag var hon på väg ut genom personalingången... Så det gick inte att bara att sitta på bredarslet och sörpla  kaffe medan barnen lekte, som jag hade planerat. .. Men jag hann ju faktiskt inmundiga en köpp och byta några ord med Emma och ett par andra föräldrar. Och lilla E var inte missnöjd annat än i bilen, fast hon lyckades skapa stort missnöje för ett par andra småttingar genom att snatcha deras leksaker (men de fick tillbaka grejerna och allt var förlåtet). Hon är verkligen så levande, min lilla gulleplutt! Det är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar