Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 23 november 2013

Två låtar, kaksi laulua

Arbetslösheten sätter fart på kreativiteten, vilket är trevligt fastän en aning frustrerande då det inte finns så mycket tid för att få utflöde för allt som gror inuti. Jag försöker lära mig att spela gitarr och med de ackord jag hittills har lärt mig att kratta fram på guran, har jag komponerat några låtar. Jag har spelat in ett par av dem på mobiltelefonen och C har hjälpt mig att sätta lite reverb på dem så att det liter lite mindre burkigt.

Ni kan lyssna på dem via länkarna nedan, om ni är nyfikna.

En handlar om det vakuum jag ofta känner att jag hamnat i med arbetslösheten:

http://youtu.be/aUQgh1mMP7M

Det finns förstås ändå mening och ljus i mörkret och jag har fortfarande mycket att vara tacksam för. Den andra andra låten handlar om kärleken till lilla E, som är en känsla som inte kan beskrivas med ord:

 http://youtu.be/twXuPFXtgag


Som sagt: Jag är medveten om att mitt gitarrspel är under all kritik, men då man skapat något vill man ofta dela med sig av det... Som då man var liten och hade ritat en teckning och ville visa upp den... För trots att andra som kommit längre i sin utveckling kan rita finare, så är man lite stolt över att man lärt sig göra en huvudfoting :)


Suomeksi:
Olen änittänyt kaksi kirjoittamaani laulua puhelimellani. En viellä ole mikään haka kitaransoittaja, mutta tahdon kuitenkin näyttää mitä olen tehnyt... Vähän niinkuin lapsi joka on just oppinut piirtämään ja tahtoo näyttää pirrustuksensa muille. Ensimmäinen laulu kertoo työttömyyden tyhjyyden tunteesta ja toinen kertoo rakkaudestani lapseeni, jota ei voi sanoin kuvailla.

6 kommentarer:

  1. Carina Strand2013-11-23 20:51

    Vilka fina låtar du har gjort och sjunger.Lyckliga Ella som har en sån fantastisk mamma.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för de fina orden, Carina! :)

    SvaraRadera
  3. Älskar "Meningslöst", så melankolisk, härlig, ledsam och ja helt fantastisk! Vill höra mer låtar och få köpa en signerad skiva sen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Sara! :) Så kul att du gillar den! Jag ska försöka få till en bättre inspelning någon gång i framtiden, med C som kompare. Då lovar jag att fixa ett signerat ex till dig ;)

      Radera
  4. Har hittat garage band till ipaden, om du inte testat det så är det grymt :-)

    SvaraRadera
  5. Jaha, det lät ju spännande! :) Har ingen ipad, men kanske det funkar på en bärbar mac? Tack för tipset, iallafall! Ska kolla upp det! :)

    SvaraRadera