Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 5 november 2013

Snö och tö

Imorse då jag vaknade (kl. 05:00 i vanlig ordning), så blev jag förtjust då jag kikade ut genom köksfönstret. Snö! Det hade snöat under natten och allt som igår var grått, mörkt och naket var täckt med ett tunt vitt täcke. Underbart! Jihhoo!!

Då vi kom fram till dagis regnade det.

Och under eftermiddagsfikat såg det ut såhär då jag kikade ut genom köksfönstret:


Kråkorna vet hur man fixar till en extra kuslig stämning... Fast vem vet? Kanske de inte hade för avsikt att spöka till det..? De kanske hade samlats där bland de kala trädgrenarna i dimman för att ha ett litet eftermiddagskafferep..? Nä, nu hör jag ju hur det låter! De hade samlats för att fixa till en extra kuslig stämning. Så är det. Det är deras uppgift, deras grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar