Min vardag i norr

Min vardag i norr

fredag 1 november 2013

Pino räddar

Lilla E har bara ett enda krav: Konstant action. Hon vill bli road hela tiden och jag ska stå för underhållningen.

Så enkelt! Bara att ordna då!

Fast... Jag då..? Får jag gå på toa, tro? Jaha, okej... Om hon får följa med och titta på och förnöjt konstatera att jag kissar. Det går ju bra... Men dricka kaffe då..? Nähä. Dit kan hon inte sträcka sig. En kopp, bara? Nähä. Inte det.

Jag har ett behov. Jag måste få inmundiga minst tre koppar kaffe på morgonen, särskilt om jag har blivit uppjagad klockan fem på morgonen av en liten vandal som är i full färd med att hälla gårdagens kaffe över diskbänken. Det finns en lösning som tillfredsställer bådas behov: Pino på svt-play!  Under 20 minuter kan lilla E sitta stilla och se på detta program (på finska, för att få höra mer av mammas språk). Under denna tid hinner jag dricka mitt kaffe och klarar sedan av att underhålla den lilla igen.

Tack, Pino! Du räddar min dag!

Katten får mjölk och mamma får kaffe. Win-win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar