Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 17 augusti 2013

Lördag

Familjen Ranta har det trivsamt. Med Ghost snurrandes på vinylspelaren dansar vi, leker och kramas. Lilla E är på strålande humör och slänger omkring sina prylar samt gör allehanda cirkuskonster med tindrande ögon och lockarna spretandes åt alla håll. Jag och C kliar oss i håret och skägget (ifall ni blir fundersamma över saken, kan jag tillägga att det är C som står för skägg-kliandet. Själv har jag ännu inte fått några strån på hakan, men de kommer nog med åren) medan vi funderar över hur två vanliga människor kan skapa en liten ängel.
Ikväll vankas det byafest och såväl mammafrun som pappamannen planerar att dricka en bärs eller två denna tillställning till ära, så den lilla ängeln har en sovplats hos en lycklig farmor inatt. Det jag ser mest fram emot är dock inte maltdrycken och partystämningen, utan att få vakna senare än 05:30 imorgon! Aah! En hel natt med underbar sömn! *Längtar!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar