Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 18 augusti 2013

Orchidé?

Vilken trevlig byafest det var igår, alltså! God mat, bra hålligång och trevliga människor. Det bästa av allt är att jag har fått sova hela natten: En mycket efterlängtad företeelse! 9,5 timmar av djup, härlig snark-tid! Det är grejer det!

Nu har vi njutit av en lång brunch, jag och C, och jag har inmundigat ett X antal koppar varmt kaffe (det har en tendens att hinna svalna mellan varven då lilla E är hemma, så detta känns väldigt lyxigt). Medan jag satt och sörplade på en av dessa koppar av svart guld drogs min blick till orchidén jag fick av chefen (det var sista dagen på mitt vikariat i fredags och jag fick en fin blomma som tack). Jag har, som tidigare påpekats, svarta fingrar då det kommer till skötsel av växter och jag har ingen aning om hur dessa blommor ska underhållas. Den är väldigt vacker, den här orchidén, och det bästa av allt: Den är rosa (min favvo-färg)! Så jag vill förstås hålla den vid liv så länge som möjligt... Får nog ta och googla lite på detta... För jag måste medge att jag har haft en helt annan tanke om vad en orchidé är... Som så många andra är jag ett inbitet Sagan om ringen-fan och en orchidé för mig är något som inte alltid är positivt...
En orch-idé...

En orchidé.
Tur att google finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar