Min vardag i norr

Min vardag i norr

fredag 30 augusti 2013

Grönt är skönt (?)

*Drip!* En liten snordroppe tog just chansen och hoppade basejump ner från min näsa. Härligt för den med lite frihet, jobbigt för mig att det finns mer av den varan i min snok... Förkylningar: Något oundvikligt på höstkanten,  men alltid lika jobbigt!

På tal om något grönt (fast det är egentligen genomskinligt, snoret, om jag ska vara ärlig. Det kändes bara som en bra övergång till nästa ämne), så är det så tursamt för mig att jag bor där jag bor! För på vägen till lilla E:s dagis är det någon som har ett angenämt problem: för mycket äpplen i trädgården. Detta har medfört att denne individ har kommit på en superbra lösning på sitt bekymmer: Försäljning av överskottet! Vid vägkanten står en liten handgjord skylt: "Äpplen 10:-". Dessa är färdigförpackade i påsar och det är bara för gemene man att lägga en slant i burken bredvid och plocka med sig en drös med frukt! Självklart vill jag ha! Vårt lilla nyplanterade träd producerade endast 5 äpplen (imponerande sådana, men ändå!) som lilla E slukade innan de ens hunnit fundera på ifall äpplet verkligen inte faller långt från trädet.

Det känns alltid bra att äta närproducerat och veta att frukten inte innehåller bekämpningsmedel! Så nu ska vi frossa i bläppe, jag och lilla E.

10 kronor för detta. Najs prajs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar