Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 12 augusti 2013

Puh!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Att vara småbarnsmamma borde räknas som en merit vid jobbansökan (faktum är att jag har med det som en punkt på mitt CV).

Ikväll har jag exempelvis under en timmes tid dammsugit, städat ihop lilla E:s prylar, ordnat upp skorna i hallen, tömt och fyllt diskmaskinen, torkat bord samt diskbänk, dammat smulorna från duken, kokat gröt åt lilla E, gjort henne i ordning för sängen, sjungit en gonattvisa och pussat gonatt... Det är ju rätt så effektivt, kan man tycka, men det som verkligen innebär en guldstjärna i meritlistan är att allt har utförts med lilla E som en nöjd och delaktig aktör. Det, mina vänner, är verkligen en utmaning! Om ni inte tror mig får ni gärna komma och testa själva!

...Va..? Tror ni att jag försöker få tag på gratis arbetskraft genom denna utmaning? Nää! Det skulle jag aldrig..! Okej, ni har genomskådat mig. Men det är faktiskt inte en enkel uppgift!
 
Nu förtjänar jag att ta mig en bit av grannfruns nybakade äppelkaka gjord på deras egna äpplen (ja, vi har världens bästa grannar)! Mums!
Varm, nybakt äppelkaka gjord på nyplockade äpplen... Tack, grannfrun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar