Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 7 januari 2014

Bebisen

Lilla E tar så väl hand om sin bebis. Den får mat och vatten (äntligen får vi användning av nappflaskan som hon själv inte förstod sig på som liten: "Kom igen nu! Det är bara att göra likadant som då du ammar! Jag lovar att det inte är farligt!". "Wää! Vad gör du??! Ta bort den där helvetesmanicken med suspekt innehåll och ge mig maat!!" (Försöket att trappa ner på amningen fick skjutas upp tills hon kunde äta gröt).
Bebisen vyschas och tröstas (efter att ha slängts ner i golvet: "Ooj! Bebisen ledsen!". Inte redo för att vara barnvakt riktigt än). Den får åka i vagnen och blöjbyten sker med täta mellanrum. Hon är så duktig på att ta hand om den... Men det är någonting som gör att jag har svårt att ta bebisen på allvar... Alla har vi våra fördomar och jag antar att min bild av en bebis inte stämmer överens med hennes... Det kan vara leopardslipsen som gör det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar