Min vardag i norr

Min vardag i norr

torsdag 30 januari 2014

Mys-stund

Hon sitter i min famn ett långt tag efter sin eftermiddagslur. Det händer inte så ofta nuförtiden, att jag får hålla om henne och stryka hennes hår. Mitt hjärta fylls av värme.

-Mamma älskar dig mest i världen! Visst vet du det? säger jag och lägger min kind mot hennes. 

-Mm, svarar hon med sin snuttekanins (dvs en av 15 snuttekaniners) öra i munnen.

-Du är bäst i hela världen, min underbara lilla E! Glöm aldrig det!

Jag kramar om henne och känner mig så tacksam över att få ha just den här stunden med min ängel. Hon borrar in huvudet mot min kropp, sedan lyfter hon sin blick så att vi ser in i varandras ögon.  Hon tar ut kaninens öra ur munnen för att säga någonting. Jag väntar med spänning på vad det kan vara. Ska hon säga att mamma är bäst, eller något annat mysigt?

-Jag kissar mammas knä.

Jaha, just det ja. Det är ju mysigt det med,  kan jag tänka mig... Tur att hon har blöja än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar