Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 5 januari 2014

Kaos i hjärnan

Kaos i hjärnan, ja... Det här med sömnen, eller rättare sagt: frånvaron av den, ställer till det för tankeverksamheten. Ikväll har jag verkligen varit förvirrad, vilket inte hade varit någon fara om det inte varit för att jag i mitt förvirrade tillstånd förväntats prestera på en arbetsplats. Jag känner inte att jag har gjort ett gott intryck hos någon och känner mig helt matt, men samtidigt uppe i varv nu, då jag äntligen lagt mig för att sova.

Ifall jag hade varit en sån där "finn fem fel-bild" i en tidning så skulle irriterade läsare höra av sig och klaga då de istället funnit elva fel. "Hur ska man kunna lösa uppgiften", skulle de säga, "då det är omöjligt att endast finna fem fel??!". Det skulle bli en nyhet i Aftonbladet, eftersom de just den veckan inte hade fått in några tips om häpnadsväckande flärp-upptäckter på chokladaskar eller dylikt och därför var på jakt efter nya heta scoop. "Läsare lurade: Fann elva fel!", skulle det stå i rubriken och en bild på mitt ansikte skulle pryda sidan.

Något i den stilen skulle det bli... Jag kan bara trösta mig med att inget av mina misstag rörde livshotande grejer och att man sällan gör samma misstag igen... Imorgon är en ny dag och trots att jag inte kommer att sova så mycket inatt heller, så har jag kommit överens med mig själv om att jag ska visa att jag kan göra bättre ifrån mig än jag visade ikväll!

Sedan kan jag ju stilla hoppas att folk har överseende med en ny vikarie och inte antar att en sådan ska ha full koll på allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar