Min vardag i norr

Min vardag i norr

fredag 10 januari 2014

Upp...

Jag är på upptäcktsfärd i arbetslivet och är snart inskolad på tre arbetsplatser! Det känns kul och intressant som bara den! Att få ta del av nya verksamheter som jag inte har någon tidigare erfarenhet av är en fantastisk möjlighet, oavsett vart vinden kommer att föra mig senare!

Just nu känner jag mig upprymd, upptäckande och, framförallt, uppskattad! Både på jobben och hemma har jag fått beröm så att jag kan fylla plånkan i hjärtat och känna mig rik: Rik på känslan att jag duger och är bra. Stolthet över att vara jag (självklart med stor ödmjukhet och en strävan att visa att jag förtjänar det). Det är en härlig känsla, att kunna uppge en massa ord som börjar på "Upp" då man ska beskriva hur man känner sig!

Att vara timvikarie på detta sätt, på flera ställen, är en ny erfarenhet och det är upplyftande och upplysande!
Just nu är allt bara upp!

(Förutom det faktum att lilla E har börjat poopa i blöjan igen, fastän hon har gått på pottan/toan sedan hon var 9 månader. Det känns inte som "upp", men det ska alltid finnas något att störa sig på, förstås... Annars vore det ju oroväckande lustfyllt, allting).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar