Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 30 september 2013

Familjehelg med ryggrads-skallningar

Jahapp... Vad har hänt sedan sist..? Tja... I fredags hade jag och lilla E besök av Madde och barnen. Det var trevligt, tyckte lilla E, fastän hon hade fullt sjå med att försvara sina leksaker igen. Varför vill man alltid leka med just den grejen som den andre har?

Lilla E funderar på ifall det finns någon leksak som är lika rolig som bilen, som lånats av lilla W. -Nej, det gör inte det. Den är awesome! Måste ha den!
Vad har mer hänt..? Jo, lilla E har lärt sig att det finns en lysknapp under smyglisten samt att man kan öppna överskåpen genom att ställa sig på köksbänken. Ja! Jag har längtat till denna dag. Dags att flytta upp mumin-muggarna till översta hyllan...
Tända, släcka, tända, släcka... Såå kul!
På fredag kväll besökte jag världens bästa syster och skvallrade lite (man får skvallra lite då man har en syster). Jag och lilla H (syrrans äldsta) tittade lite på Bamse och lilla H informerade mig om att hon brukar äta kusar, varpå jag informerade henne om att det anses vara en aning "blä", varpå hon satte punkt för diskussionen genom att konstatera att hon i alla fall brukar äta dem. Lilla K (syrrans minsting) var på strålande humör och jag blev sugen på att beställa en likadan glad bebis... Men sedan tänkte jag på de fyra första kolik-månaderna med lilla E och ångrade mig...

På lördag morgon vaknade jag och C med varsin portion huvudvärk efter att ha agerat bollplank åt lilla E hela natten. Hon var ovanligt generös med huvud-sparkar och ryggrads-skallningar, vilket får mig att misstänka att hon drömde om vedergällning för lånet av leksaker som skett under de senaste dagarna. Själv drömde jag om en större säng med skyddsnät i mitten. Efter att ha grymtat oss igenom förmiddagen blev vi bjudna på lunch i Svarttjärn hos C:s farsgubbe med familj. Svägerskan med familj var också där. På kvällen hade vi fullt upp, jag och C. Han hade nämligen köpt ett kilo lösviktsgodis och det är väldigt ansträngande att försöka trycka i sig allt. Puh!

Ett kilo godis: Tre kilo stundande övervikt?
På söndagen blev vi bjudna på middag hos C:s mamma och vi njöt av lyxen att få koppla av och äta gott (i lugn och ro!) medan hon såg till att lilla E var sysselsatt. Det är lyx, lyx, lyx! Det har varit en riktig familjehelg, med andra ord! Så mysigt!
Idag har jag sökt två jobb och nu funderar jag på att ge mig på en joggingtur... Jag har haft två jobbiga förkylningar som har avlöst varandra (är sjuk ovanligt ofta nuförtiden, vilket troligtvis beror på att jag inte utsätts för så mycket basilusker och därför inte har något vidare immunförsvar), och innan dess har jag haft problem med en höft (måste träna musklerna mer), så det har blivit väldigt lite motion på senaste. Nu börjar jag känna en ordentlig träningsabstinens, så det blir nog att trotsa regnmolnen och springa en liten runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar