Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 7 september 2013

Målning

Idag har jag och C varit mycket produktiva! Vi har målat lite här och var, närmare bestämt på garaget och panelen till inglasningen (och på marken, stegen samt på oss själva). Jag har som vanligt engagerat mig ordentligt och målat så att jag nästan själv inte hängde med, vilket resulterade i att den första penseln i all hast råkade falla ner i sanden...
...Vad sa vi nu då..? Skulle det vara sandfärgad panel, eller..?
Efter detta höll jag hårt i mitt målarverktyg och målade med sådan kraft att den andra penseln gick av...

...Jaha, det var färgen som skulle vara bruten..? Inte penseln, alltså..?
Det gick ju att måla rätt bra med bara borst-delen,men det blev till slut en tredje och sista pensel. C var lite orolig för att jag skulle ställa till med något värre. "Gör nu inte en Piritta och trampa ner i färghinken!", sa han och pekade på den nämnda behållaren nedanför stegen, "för nu har vi inte råd att köpa mer, vettu!". Jag kan inte förstå vad han kan ha menat med det! Som att jag skulle..? Aha, just det ja... Han tänkte på tapetklister-incidenten...
Den gången satt jag allt i klistret! (Jag var inte riktigt uppmärksam då jag klev ner från trappstegen vid tapetseringen).

...Eller var det kanske väggmålnings-incidenten han hade i åtanke..?

Det blev ljusare tider för mina sockar den gången (Halkade på locket med färg vid målning av en vägg).
Det blev iallafall inget nedtramp denna gång utan det hela flöt på rätt bra i det härliga vädret. Grannen kom över ett tag och hade lite konstruktiva synpunkter. "Så långsamt det går", föreslog han hjälpsamt, och eftersom att han trots allt är en trevlig prick så erbjöd jag honom att visa hur det skulle gå till... Men kan ni tänka er: Då drog han sig till minnes att han skulle äta pizza i stan just den tiden! Vilken tur att jag kunde hjälpa honom att komma ihåg det så att han inte behövde gå hungrig! Han har inget bra närminne, den här grannen, så det är bra att kunna vara till hjälp! Jag kan dock hålla med honom om hans inlägg, för det har tagit sin tid och vi är inte färdiga än. Det blir till att fortsätta imorgon, helt enkelt! Hur som helst är det kul att se att det sker en förändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar