Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 3 september 2013

Kattmat

Grannens katt är överlycklig! Det har öppnat en ny snabbmatsrestaurang i byn: Vår (snart färdiga) inglasade altan. För tredje gången i rad har ett fjäderfä flugit in i inglasningen och då är ju middagen serverad... Ifall du är en katt, vill säga. Det är bara det att den omtalade kissemissen inte har så bra bordsskick, utan lämnar efter sig en riktig röra...

Blev det flygande Jakob till middag för kissen igår, tro?
Hon tänker väl att det bör ingå i servicen att någon städar undan efter henne. Men hittills har jag inte sett henne lämna minsta lilla dricks efter sig, så jag tycker att det är lite mycket begärt... Igår sneglade hon dessutom bara åt mitt och lilla E:s håll då vi skulle glädja henne med lite glada skrik och klumpiga klappningar. Sedan gick hon vidare med svansen i vädret utan att ens säga "hej". Det är inte likt denna dam, vilket får mig att undra om hon har blivit lite högdragen. Kanske är hon förnärmad över att det inte serveras något drickbart på vår krog... Undrar vad hon vill ha..? Gato Negro, kanske... Jag ska se vad jag har här hemma...
Skål på dig, katten!
Ingen Gato Negro, tyvärr... Men en skål att skåla i kanske kan förgylla måltiden ändå..? Eller kanske hon är mer för det här med mjölkdrinkar..? Åh, så svårt! När man frågar henne säger hon ju bara "mjaa-o" till allt! Sedan blänger hon på en i smyg för att man inte fattar vad hon egentligen menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar