Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 18 september 2013

Jobbsvammel

Men alltså! Vad är det med mig och min hjärna?! Blev uppringd angående en tjänst som jag sökt för ett tag sedan. De ville informera om löneläget och kolla ifall jag fortfarande var intresserad efter denna information... Jag är såklart intresserad, men nu är frågan: Är de fortfarande det efter detta samtal? Jag gjorde nog alla slags klavertramp som tänkas kan och fick det att låta som att jag var en förvirrad fjortis med noll koll på vad jag har sökt för slags tjänst... Så det blir nog inte aktuellt med en intervju, tyvärr... Jag skyller på kaffebristen (hade ännu inte hunnit få i mig dagens första köpp).

Trots att jag är smått irriterad på min hjärna som inte lyckades hålla sig i framkant under telefonsamtalet, så känner jag mig upplyft på grund av följande: Jag var intressant nog att komma ett steg vidare i rekryteringsprocessen, trots att jag tycker att det är superklurigt att skriva personliga brev! Detta ger mig hopp och tillförsikt inför framtiden! Det vore ju hemskt tråkigt ifall jag sökte 100 jobb och aldrig fick indikationer om att mina ansökningar ens blivit lästa. Så nu är jag peppad till max! Av 6 möjliga jobbansökningar har jag (till en början) varit intressant  för ett och ska skola in mig som timvikarie för ett annat! För att ha varit arbetssökande i drygt en månad, med väldigt få tjänster ute på marknaden, tycker jag att det går rätt bra ändå! Så nu firar jag här hemma med en liten segerdans! Tänk att man kan bli så glad över att ha sumpat en jobbchans!

2 kommentarer:

  1. carina strand2013-09-18 10:51

    Det kan bli det bästa samtalet som den personen hade idag!Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tilltron, Carina! Dock var det verkligen inget bra samtal från min sida :) Men det känns bra att det händer något iallafall! :) Kram!

      Radera