Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 12 mars 2013

Att se sig själv i ett nytt ljus

Pratade om ett eventuellt sommarjobb med en kvinna och hon sa att "som socionom är du egentligen överkvalificerad". Jag nickade och tänkte inte så mycket mer på saken... Förrän nu. Meningen ekade plötsligt i min morgonskalle (självklart höll jag på och försökte läsa en skolbok då detta eko distraherade mig). Jag är överkvalificerad!! Så underbart! Helt plötsligt växte jag i mitt eget anseende. Om jag hade en slips på mig nu skulle jag räta till den och sträcka upp hakan lite medan jag gjorde så. Om jag hade hängslen skulle jag dra ut dem lite med tummarna  för att sedan ge dem en liten sprätt. Jag har inga hängslen, så jag gör samma sak med bh-banden istället.

Detta förändrar ingenting i övrigt. Jag tycker fortfarande att jobbet verkar intressant, men jag själv känner mig upplyft. Jag är snart en högskoleutbildad socionom, vilket gör mig kvalificerad till vissa arbeten och överkvalificerad för de som jag var kvalificerad för innan jag påbörjade studierna. Jag känner mig... mer. Jag är något mer än det jag var tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar