Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 27 mars 2013

Tid för kvalitetstid

Nu går det undan! Dagarna försvinner snabbare än en kaka i min hand. Har inte ens hunnit skriva inlägg då det är så mycket annat som ska hinnas med. I måndags var det seminarium i Umeå som stod på agendan och igår var det 1,5-årskontroll för lilla E på BVC så då passade vi på att ha en mamma-dotterdag:

Morgonpromenad: Solen stiger upp och fåglarna kvittrar. Själen sjunger.


Våren är inte långt borta.

Eftermiddagssvängen.
Flervåningshus för fåglar?

Oj, så skönt att sova medan mamma plockar påskris (även fast vantarna missmatchar med overallen på ett skrikigt sätt)!
Imorse vaknade vi tidigt och fick därmed kvalitetstid även idag! Härligt! Det är dock fullt sjå med att hålla koll på vad lilla E tar sig för medan man försöker fixa frulle å grejer. Hon är snabb som en blixt och en problemlösare som mamma (jag löser alltid problem, men ja, för er som nu har en skeptisk min: ibland skapar lösningarna ytterligare problem som i sin tur måste lösas. Hey, ingen är perfekt!). Nu har hon kommit på att stolar går att använda för att ta sig upp på andra ställen än matbordet. Man blir ju stolt över hennes initiativförmåga och motoriska skills, men "Puh!" säger jag bara! Det gäller att vara med då hon lyfter perkulatorn och samtidigt får syn på en kryddskål i porslin.
"Få se nu... Vad var det som stod på schemat idag..? Ja just ja: Skapa stor oreda och förstörelse medan du samtidigt är supersöt och underbar!"
Nu är hon iallafall lämnad på dagis och jag ska jobba vidare med mina examinationsuppgifter. Önska mig lycka till!


2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder du tar.Man känner att våren är här.

    SvaraRadera
  2. Tack, Carina! Den lurar bakom hörnet nu :)

    SvaraRadera