Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 19 mars 2013

Runda och håriga

Jag älskar såna här runda och håriga grejer. Ja, jag pratar förstås om kiwisar... Fulla med C-vitamin och bra substitut för godis under veckodagarna.
Det är bra att ha sådana hemma då man ska plugga (självfallet behövs även litervis med kaffe). Nu har jag lyckats knåpa ihop 3,5 sidor av ordbajs. Att det ska vara 4 sidor struntar jag faktiskt i nu, för det känns som att jag har tjatat tillräckligt om samma grej redan nu... Undrar (som alltid) vad de egentligen förväntar sig att man ska ta upp... (Skriker lite inombords för att lätta på prestationsångesten).

En till grej som är bra att ha hemma är färdiglagad mat i kylen! Svärmor bjöd på middag i söndags och hade lagat mat för en hel armé för att kunna skicka med oss (och Helena) matlådor. Visst är hon gullig, min svärmor? Det ger oss som familj mer tid för varandra under två eftermiddagar då ingen behöver stå och laga mat! Verkligen guld värt!

1 kommentar:

  1. Det är bara roligt att laga mat till många ibland.Känns bra att underlätta er vardag.Kram!

    SvaraRadera