Min vardag i norr

Min vardag i norr

torsdag 14 mars 2013

Magar och det som gömmer sig däri

Emma var på besök hos mig idag. Hon hade en badboll med sig under tröjan... Eller så var hon gravid. Kan nog vara det senare... Vecka 40, för att vara mer exakt. Måste erkänna att jag blir sugen på att skaffa en till liten rackare då jag ser en gravidmage eller en liten färsking! Tänk att man kan glömma så fort! Jag har otaliga gånger svurit att jag aldrig någonsin kommer att skaffa ett syskon till lilla E (koliken, ni vet... och en del andra utmaningar efter vägen), men nu är hon ju så fantastiskt mysig, rolig och alldeles underbar att det där jobbiga känns väldigt avlägset.

När jag pratade med Emma om vilken lycklig mamma jag är nu blev jag så rörd att jag fick en tår i ögat (vilket i sig inte säger så mycket. Jag bölar ju till och med då jag skrattar... Men jag blev hur som helst rörd). Tänka sig så bra allt kan ordna sig alltså! MEN, det blir inget syskon än. Inte på ett bra tag. Jag menar bara att det omöjliga kan bli möjligt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar