Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 10 mars 2013

En helg i frosseriets tecken

Jag har nog begått ett flertal av de sju dödssynderna under mitt liv. En som jag med bestämdhet vet att jag otaliga gånger gjort mig skyldig till är Frosseri. Med stort "F". Igår frossade jag och slukade all choklad jag fått av C (ni vet, då han kom med blommor å choklad häromdan) plus en massa annat som muffins, chips å jordnötter. Idag har vi varit på kalas hos syrran och J. De har köpt ett hus och flyttade in där igår. Superfint var det! Jag är så glad att de fått tag på en sådan pärla! Fast kalaset var inte för att fira husköpet, utan för att deras lilla H har fyllt hela 3 år! Jösses, vad tiden går!

Finn den röda tråden i bilden! (Tips: Den är inte röd, den är rosa).
Av oss fick hon en sparkcykel, men hon fick samma av sin farfar så det får bli byte till något annat. Tur att vi köpte hårprylar med Hello Kitty också. Den kissen går alltid hem där. Syrran hade t.o.m. varit duktig och bakat en Hello kitty-formad tårta för att glädja lilla H extra mycket.

Lilla E ville också testa sparkcykeln lite. Hon har bara en lite annorlunda stil då hon glider omkring...
Hur som helst: Kalas likamed fika, som alla vet, och min syrra är så duktig på att fixa fram goofika så det blev att skyffla in en hel del mumsiga grejer. Det tog ett tag innan jag blev hungrig igen efter det, kan jag säga! Ändå bakade jag tacopizza och tryckte i mig det här hemma... Visst är det skönt att höra att jag slipper svälta? Det tycker iallafall jag är super! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar