Min vardag i norr

Min vardag i norr

lördag 16 mars 2013

En bra dag!

Vilken bra dag det har varit! På förmiddan fick vi besök av Linda, Peter, Edde och Noomi och det var såklart trevligt! :) Efter det tog jag med mig lilla E på en härlig långpromenad i det underbara vädret (C hade grejer att fixa inför kommande byggnationer i sommar).
Landet! Det är grejer det!
Även rådjuren uppskattar bron över ån.
Efter det har vi lyft skrot (bokstavligt talat) uppe på vinden. Gott folk: Att slänga upp nåt på vinden för att "slänga det sen" eftersom att "vi ändå ska köra till skroten med det andra" är inte en bra idé. Nej, det är faktiskt en riktigt dålig piss-idé!
Såhär såg det ut innan vi började (ja, alltså det är ju lika mycket skrot åt andra hållet). Fortsättning följer...
Men nu har vi börjat iallafall... Nästa steg är att köra berget vi idag byggt till skroten för att få plats med nästa berg som ska iväg. Annars tror jag att man blir ledsen i ögat då högarna aldrig verkar minska. Jasi! Nu ska vi käka lite varma mackor, för skrovmålen vi käkade tidigare har vaporiserat (oj! Jag trodde detta ord skulle bli understruket med rött för att jag har hittat på det, men tydligen är det legitimt att använda! Najs!) i våra magar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar