Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 29 april 2013

Kaffe!

Ah! Kaffe! Du flytande substans av härlighet! Du svarta guld! (som i och för sig får en gyllene färg då jag skvätter i lite mjölk).

Jag skulle kunna sjunga lovsånger till denna dryck, för att den gör mig på så bra humör! Jag njuter av hela proceduren: Från det att jag öppnar burken och näsborrarna fylls med aromen från de malda kaffebönorna till det att perkulatorn har sagt sin sista "krrll, pschh" och jag får ta dagens första sipp av rykande färskt kaffe. Det här är ett helt okej beroende, för än så länge har inte Livsmedelsverket gått ut med varningar kring det. Så än så länge kan jag utan dåligt samvete (med undantag för tändernas skull, som inte får vara så vita som de kanske önskar) njuta av denna last!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar