Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 17 april 2013

Vårkänslor

Det regnar ute. Det är helt okej, förutom att mina joggingstråk blir till lervälling och snöblask... Men det handlar om en kort period! Snart är det barmark igen! *Längtar!!* Jag älskar våren med bäckar som porlar och liv som spirar!

Redan nu har våren börjat inverka på mitt känsloliv, för trots att jag har en del issues med framtidspanik och 30-årskris, så känner jag hur det spritter av glädje inombords! Den spralliga tönten, som med strumpbyxor på huvudet och sugrör i näsan fuldansar till sin egen version av "I like to move it" är tillbaka. Jag gillar henne och jag har saknat henne! Allt blir så mycket trevligare när hon är närvarande! Det blir mindre tjat om oväsentligheter och mycket mer bus och skratt. Jag känner mig även nykär igen! Och vi har så trevligt, jag och C! Det är som det var från början igen! Vilken tur att vi inte gav upp då det kändes mörkt!
 Eftersom det känns som att sommaren är på intåg blev jag tvungen att inhandla en sommardoft. Bara en sån liten förändring, som en ny parfym, kan göra att man känner sig som en ny människa!
Ny period: Ny doft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar