Min vardag i norr

Min vardag i norr

onsdag 10 april 2013

Sovmorgon (som man ser det nuförtiin)

Sovmorgon... Fast ändå inte. Steg upp vid 4:30 då min dotter basunerade ut att det var morgon. La mig i hennes rum i sedvanlig ordning och efter vi båda somnat om (fick säga "schh, schh" några gånger och insistera på att hon hade tagit fel på tiden innan hon till sist blev övertygad om sitt misstag) så sov vi till 7:10. Istället för att stressa iväg till dagis och få en trist start på bådas dag, så ringde jag och meddelade att vi skulle komma senare och att lilla E skulle käka frulle hemma istället. Det finns en hel del fördelar med att plugga, minsann!
Fil med fiberhavregryn å finhackade nötter/frön, macka och en hel banan... Hur ryms allt i lillmagen??!

För övrigt: Igår eftermiddag stirrade jag tjuren i brunögat och fixade efterbesiktningen av bilen. Resultat: Jippie!!
That's the way, aha, aha, I like it, aha, aha.

Tack till min duktige karl som lödde ihop lite grejer på extra bromsbelysningen (som har överlevt sina glansdagar och börjar skröpla till lite... eller mycket). Blev så glad och stolt då jag såg hur alla fyra lampor lyste så fint vid bromsning! En sån karl! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar