Min vardag i norr

Min vardag i norr

söndag 7 april 2013

Rosa städning

Städningen av vinden (eller det som ska bli övervåningen nån gång i framtiden) fortsatte ett par timmar igår. Efter förra gången tog vi lärdom och införskaffade munskydd, så vi slapp ha damm-lunga i två dygn denna gång. Älsklingen hittade ett par rosa handskar åt mig också. Självklart blir arbetet roligare då!
Allt blir trevligare med lite rosa! Även vinds-städning
Lilla E hade fått feber då hon kom hem från sin mummi (farmor på finska. Hon fick vara där medan vi städade), men som vanligt var det inget som märktes på henne. Det var full fart och busglada miner ändå. Under natten sov hon bort febern och vaknade 9:30! Jippiii! Det var länge sen man fick en sådan sovmorgon!
"Min tallrik är tom" på hund... jag menar lilla E-språk.
Idag snöar det igen. Jag blir irriterad på mig själv för att jag väntat med lamp-bytena till bilen inför ombesiktningen... Typiskt! Hade ju varit enklare att göra det utan en massa snö, men jag har bara mig själv att skylla som skjutit på en enkel sak så länge. Varför är det så att man oftast skjuter upp de enklaste sakerna längst?

Hur som helst: I eftermiddag blir det att åka till Urs å käka middag! Härliga tider! Mammas mat är ju godast i hela världen!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar