Min vardag i norr

Min vardag i norr

torsdag 4 april 2013

Mmm... Middagstips!

Gjorde en supersnabb och supersmarrig pasta idag så jag tänkte tipsa er andra om saken (för jag personligen uppskattar tips på god och nyttig "snabbmat")!
God vardagspasta!
Ingredienser (det som står i parentesen är det jag hade i. Det är bara att ta egna mått efter smak!)

Tagliatelle (en förpackning) kokas
Kycklingfilé (två stora bröstfiléer) skärs i små bitar
Soltorkade tomater (en burk) skärs i små bitar
Färsk basilika (en sån där liten kruka i en påse) hackas
Vitlök (3 små klyftor) pressas
Olivolja efter behag
Salt och peppar efter behag

(En liten bit parmesan)

Stek upp  kyckling, lök och vitlök. Salta och peppra. Koka tagliatellen under tiden.
Då kycklingen är genomstekt: Rör ner tomater och basilika för att värma på smakerna (en tväris bara).
Häll olivolja över den färdiga pastan och blanda i resten.

Klart!

Servera med riven parmesan. Möms!

2 kommentarer:

  1. Det där receptet låter fantastiskt gott.Jag blir riktigt sugen på att prova.

    SvaraRadera
  2. Det här skulle nog vara något för dig! Jag har ju faktiskt blivit inspirerad av smaker som du brukar använda! :)

    SvaraRadera