Min vardag i norr

Min vardag i norr

måndag 1 april 2013

Påsken fortsätter

Ja... Som sagt: I lördags var vi i Urs och käkade gomiddag (och firade pappa, som fyller år samma dag som C). Syrran med familj var såklart också med, vilket lilla E uppskattade då hon fick leka (och kramas) med sin kusin. Vi fick i sedvanlig ordning leta påskägg som mamma gömt. Tänk att man aldrig blir för stor för vissa saker! Jag börjar fortfarande studsa upp och ner då jag hittar ett ägg. Inte för godisets skull, utan mer för att jag känner mig som ett barn igen och det är en härlig känsla!
Lilla E vill kramas.

Påskharen hade värpt några ägg.
C ville ut och fira lite födelsedag ute med en drink i handen, så jag kröp ner i soffan och hällde i mig karra till en film. Det är faktiskt skönt att bara mysa för sig själv sådär. Före vi skaffade barn ville jag absolut inte sitta hemma i soffan en lördagskväll, men nu uppskattar jag det av någon anledning.

Oj, så synd att det blev över en massa karra från skärtorsdagen (endast två häxor knackade på). Då blir man ju tvungen att äta upp det själv... Och köpa mer när det är slut... Utifall att...
Igår firade vi C här hemma med familjerna. Det var trevligt! Har ju varit duktig och bakat, så det måste man ju lägga upp bilder på som bevis!
Även jag fick blommor av min kära svärmor.

Vita tulpaner! Är det inte vår, så säg!
Vi har såklart fortsatt att vara ute i det fantastiska vädret! Vårvintern är en härlig årstid! Man blir så glad av att vara ute. Ett tag blev jag till och med tvungen att kavla upp ärmarna för solen värmde så bra!
Inte länge tills det är vatten här igen!

Uppkavlade ärmar trots minusgrader. Vårsolen värmer bra!
Nu börjar jag faktiskt vara less på sötsaker, så imorgon börjar jag jobba för beach 2013... Ja, jag vet! Jag sa det i januari också... Och februari... Och mars... Men fjärde gången gillt, som man brukar säga (jo, det brukar man visst det!)! Fetbak ger fet bak, så nu ska jag inte baka så mycket på ett tag.

I eftermiddag är vi och schwäggan med make bjudna till svärmor på middag. Jag känner mig så bortskämd som får äta så mycket gomat som andra lagat! Såå härligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar