Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 9 april 2013

Tidig uppstigning och kvalitetstid

Vilken bra start på dagen! Lilla E vaknade tidigt och tyckte inte att vi skulle sova mer, trots att jag gick och lade mig i hennes rum. Ett tydligt tecken på en önskan om uppstigning är att man får en blöt snuttekanin slängd i ansiktet. Den intressanta doftblandningen av morgonandedräkt och surtrasa som dess öron är indränkta i får en att vakna till, om inte annat så vill man helst slippa få den i nyllet en gång till. Så det blev en lång morgonstund tillsammans med min lilla älskling.
-Jag sa "Varde ljus". Då ska du tända lampan!

Hon gör mig så otroligt glad! Jag älskar sådana här mornar, då vi kan ta det lugnt, käka lite frulle och leka tillsammans innan det är dags att lämna av henne på dagis (jag vet, det heter förskola. Jag har dock inte tänkt kalla det för förskola så länge lilla E går bakåt i utvecklingen då hon är där. Hemma har hon gått på pottan sen hon var 8 månader och säger "kakka" då det är dags. På dagis har hon oftast gjort i blöjan. Troligtvis hinner de inte märka då det är dump-time eftersom att de har många barn att hålla koll på. Hon har lärt sig en del andra saker, men detta stör mig otroligt mycket! Så jag säger "dagis" tills vidare).

Nu är det hög tid att börja gruva sig för ombesiktning, som måste göras inom dagarna två... Och jag ska fortsätta spåna på den tredje examinationsuppgiften... Det kommer att ta ett tag innan jag kommit på något bra koncept till denna, känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar