Min vardag i norr

Min vardag i norr

tisdag 2 april 2013

Och julen vara hem till påska..?

“And I keep my Christmas lights on, on my front porch all year long…” sjunger Gretchen Wilson i Redneck woman och jag stämmer in med ett “Hell yeah!” för fram till idag har jag ju låtit julbelysningen sitta kvar. Det tar inte lång tid att ta bort den, men det känns ändå alltid lite halvjobbigt innan. Sen är det ju mysigt att det lyser på bron då man kommer hem sent... Nu har jag dock bestämt mig för att julen är över, för enligt en svensk sång så varar den hem till påska (att fastan skulle ha kommit däremellan är inget jag har märkt av iallafall).
Tecken på annalkande sommar?
 Hehe... Jasi. Jag var iallafall inte nog redneck woman för att spänna handbromsen på bilen själv, så den har varit in på verkstad idag. Nu är hon snart klar för ombesiktning, Saabrina. Bara nån lampa som ska bytas och det fixar jag faktiskt själv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar