Min vardag i norr

Min vardag i norr

torsdag 4 april 2013

Livet är en dans på rosor

Det där talesättet, ni vet: ”Livet är inte alltid en dans på rosor”… Det har jag aldrig riktigt förstått. För det är ju just vad det är. Livet är en dans på rosor och ibland trampar vi på vassa taggar. Det är vid dessa tillfällen vi behöver någon som hjälper oss att få ut taggen från foten, en som stödjer oss då det gör för ont att gå själv.

Ibland vissnar rosorna så att allting verkar trist och grått. Det vi måste komma ihåg är att ta vara på den tid då rosorna slår ut i blom, för även efter en lång tids vissenhet blommar de åter och doftar. Det gäller att även dela dessa stunder med den som funnits där vid svåra stunder.

Så nu dansar vi, mina vänner! Nu dansar vi, mina älskade! För vi måste ju våga dansa även om det kan finnas taggar därunder. Det är ju det livet också handlar om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar